استقبال مدیرعامل پتروشیمی اروند از انجمن‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری در PVC2؛ دکتر کریمی: طی ۳ سال آینده رقابت را از بین خواهیم برد 21 اردیبهشت 1403
news image

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در دیدار با مدیران انجمن پلیمر ایران با استقبال از انجمن‌های تخصصی برای سرمایه‌گذاری در طرح توسعه این مجتمع، از تلاش برای پایان رقابت و سهولت تامین محصولات این شرکت در بازار خبر داد.




به گزارش روابط عمومی پتروشیمی اروند، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره انجمن پلیمر ایران در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اروند دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که با حضور مدیرعامل، عضو هیأت مدیره و دیگر مدیران ارشد پتروشیمی اروند برگزار شد، دکتر کریمی ضمن تاکید بر تنظیم بازار و تامین تقاضای تولید کنندگان عنوان کرد: «تاکنون هر آنچه تولید کرده‌ایم را عرضه کرده‌ایم. تعمیرات اساسی را برای کنترل و جلوگیری از التهاب بازار کنترل کردیم تا واحدها در سرویس و مدار تولید بمانند و اجازه ندهیم بازار ملتهب شود. در واقع این تامین نیاز بازار سیاست و هدف اصلی ما بوده است.»

وی در ادامه با استقبال از سرمایه‌گذاری انجمن های تخصصی در طرح PVC2 افزود: «از سرمایه گذاری انجمن‌های تخصصی در طرح توسعه پتروشیمی اروند استقبال می‌کنیم. در ازای این سرمایه‌گذاری ها می‌توانیم سهمیه ای برای انجمن‌ها در نظر بگیریم تا نیازهای آنها طی سالیان آینده نیز برطرف گردد.» 

دکتر کریمی همچنین حمایت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از شرکت پتروشیمی اروند را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: «در همه زمان‌ها گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس پشتیبان پتروشیمی اروند بوده است. در طرح های توسعه نیز بر اساس زمانبندی پیش می‌رویم. در حال حاضر قرارداد اجرای طرح با شرکت داخلی منعقد شده است و بر اساس زمانبندی در حال پیشرفت در طرح PVC2 هستیم.»

مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند در رابطه با لایسنس و نقش شرکت‌های ایرانی در توسعه این مجتمع نیز خاطرنشان کرد: «۷۰ درصد طرح PVC2 اروند از سوی شرکت‌های داخلی حاضر در نمایشگاه تامین می شود. لایسنس نیز در اختیار این شرکت است و آن را به دیگر شرکتها ارائه خواهیم کرد تا زمینه توسعه کشور باشد.»

نائب رئیس هیات مدیره پتروشیمی اروند مخالفت با رقابت در بازار پی وی سی را از دیگر اهداف این شرکت عنوان کرد و تاکید کرد: «با رقابت در بازار PVC مخالفیم و باید رقابت را به صفر برسانیم و هر شرکت به محصولات ما نیاز داشت به راحتی بتواند تامین کند و به او عرضه شود. ما میخواهیم در کنار برطرف کردن بازار رقابتی و عرضه بالا، صادرات را هم در کنار آن برعهده بگیریم که با اجرای طرح توسعه پتروشیمی اروند، طی ۳ سال آینده رقابت را از بین خواهیم برد و عرضه محصولات PVC به دو برابر افزایش خواهد یافت.»

دکتر سعید ترکمان رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران نیز در این دیدار با استقبال از طرح توسعه پتروشیمی اروند و نیاز کشور به محصولات PVC عنوان کرد: «زمانی بیشترین کاربرد پی وی سی کشور در صنایع لوله‌سازی بود اما امروز این محصول در صنایع مصرفی دیگر از کف‌پوش‌ها و درب و پنجره تا اسباب بازی کاربرد دارد و این یعنی همه صنایع ما به گونه‌ای به PVC وابسته‌اند و با طرح توسعه و عرضه بیشتر PVC در کشور می‌توانیم کمبود را جبران کنیم.»


ارسال دیدگاه
نام:


ایمیل :


دیدگاه :


CaptchaImage
ارسال دوباره نویسی