سال 1403: جهش تولید با مشارکت مردم یکشنبه 18 شهریور 1403

ایمنی
این امور جهت بالا بردن سطح فرهنگ ایمنی اقدامات زیر را انجام داده است
1.    برگزاری کلاسهای آموزش ایمنی عمومی واختصاصی
2.    تهیه بروشور و جزوه آموزشی
3.    مسابقات ایمنی بهداشت محیط زیست
4.    پخش فیلم های آموزشی بررسی حوادث فرایندی و غیر فرایندی
برگزاری کلاسهای آموزش ایمنی عمومی واختصاصی
آموزش در ۳ رده پیمانکاران ، کارکنان سایت وسرپرستان به صورت مجزا ارائه میشود ظرفیت کلاس آموزشی ۳۵ نفر میباشد وبه تجهیزات صوتی وتصویری و کامپیــــوتر و ویدئو پرژوکتور  مجهز می باشد.
دوره ایمنی عمومی بصورت روزانه برای کلیه پرسنل جدید و بازدید کنندگان قبل از ورود به مجتمع صورت میگیرد
در کلاسها موارد ذیل  تدریس میشود :
کلاسهای دائر در اداره HSE
1.    ایمنی عمومی
2.    بررسی حوادث صنعتی
3.    ایمنی داربست بندی
4.    پروانه کار
5.    MSDS
6.    عملیات آتش نشانی
7.    آموزش استفاده از دستگاه تنفسی
8.    آموزش اطفاء حریق
9.    واکنش در شرایط اضطراری
10.    ایمنی ماشین آلات صنعتی
کارها و اقدامات انجام شده توسط کارشناسان ایمنی
1.    ۱.سایت ویزیت و نظارت بر صدور پرمیت و همچنین نظارت بر پروانه های رادیوگرافی
2.    شناسایی و ارزیابی خطرات شغلی
3.    صدور شناسنامه خودرو و معاینات فنی خودروهاو صدور گواهی نامه داخلی
4.    نصب تابلوهای ترافیکی و کنترل تردد خودروها در سطح سایت
5.    شرکت در مانور اطفاء حریق و بستن راهها و باز نمودن جاده اصلی ارتباطی و گشت در مسیر مانور
6.    نظارت بر جوشکاری و کارهای گرم بصورت موردی و آموزش حضوری در خصوص رفع اشکال در صدور پرمیت
7.    شناسایی موارد ناایمن سایت و هماهنگی های لازم جهت رفع موارد با مسئولین مربوطه
8.    جمع آوری کپسولهای بلا استفاده درون سایت
9.    جمع آوری داربست های بلا استفاده در سایت.
10.    نوشتن شعارهای ایمنی در نقاط مختلف سایت
11.    معرفی افراد برتر ایمنی و اهداء تقدیرنامه وهدیه
12.    نصب تابلو MSDS مواد شیمیایی در ورودی واحد ها
13.    تأکید و پیگیری در خصوص استفاده از کمر بند ایمنی بند در ارتفاع جهت پیشگیری از حوادث
14.    سازماندهی پرسنل ایمنی پیمانکار در خصوص اهداف و انجام امور محوله ایمنی در محیط کار
15.    کنترل ایمنی کارگاه و اعزام پرسنل جدیدالاستخدام به کلاسهای آموزش ایمنی
16.    بررسی TSR  های شرکت از نظر ایمنی
17.    انجام مطالعات HAZOP  و بازبینی این اسناد طی بازه های تعیین شده
18.    تهیه و نصب تابلو های MSDS مواد شیمیایی در ورودی واحد جهت آگاهی پرسنل
19.    برگزاری دوره های بازآموزی پروانه کار و صدور گواهینامه
20.    تهیه و توزیع و آموزش نحوه صحیح انجام کارها و فعالیت های سازمانی از نظر HSE در قالب دستورالعمل های مورد نیاز
21.    مدیریت ریسک به منظور شناسائی، ارزیابی و انجام اقدامات لازم در جهت کاهش اثرات ریسک در قالب روش اجرائی شناسایی و ازریابی ریسک
22.    مدیریت تغییرات به منظور کنترل و انطباق کلیه تغییرات از منظر HSEE
23.    پایش و اندازه گیری HSEE مطابق روشهای اجرائی مدون
24.    واکنش در شرایط اضطراری، تدارک تجهیزات و تمرین آمادگی در شرایط اضطراری مطابق روش اجرایی
25.   تعیین کاربری های انرژی بارز، مدیریت مصرف و پایش عملکرد انرژی تجهیزات بارز، جاری سازی و پیشرفت قوانین و الزامات انرژی و تعیین فرصت های بهبود
26.   شناسایی و تعیین  افراد موثر بر عملکرد کاربری‌های انرژی بارز و نیازهای آموزشی ایشان، ملاحظات انرژی در خریدها اقلام بارز و تغییرات و طراحی‌های جدید، اقدامات لازم برای کاهش و کنترل ریسک‌های انرژی، شاخص‌های عملکرد و خطوط مبنای انرژی

ارتباط فرآیند HSEE  با استانداردهای IMS:
استاندارد ISO 14001 ویرایش 2015
استاندارد OHSAS 18001 ویرایش 2007
استاندارد ISO 50001 ویرایش2018
استاندارد ISO 9001 ویرایش 2015:
بندهای عمومی (General Clauses):
4-1 : درک سازمان و بافت آن
4-2 : درک نیازها و طرف های ذینفع
4-4 : سیستم مدیریت کیفیت و فرآیندهای آن
5 : شامل تعهد و رهبری، خط مشی سازمان و درک و ابلاغ مسئولیت ها و اختیارات
6-2 : اهداف کیفیت و طرح ریزی جهت دستیابی به آنها
6-3 : طرح ریزی تغییرات بصورت سیستماتیک
7-1 : تعیین منابع لازم جهت استقرار، پیاده سازی، نگهداری و بهبود مداوم QMS شامل زیرساخت زیرساخت، محیط اجرای فرآیند و دانش سازمانی
7-3 : آگاهی کارکنانی که تحت کنترل سازمان کار می کنند
7-5 : اطلاعات مستند شامل موارد الزام شده استاندارد ISO 9001:2015 و الزامات سازمان که برای اثر بخشی QMS لازم شمرده می شوند
9-1 : پایش، اندازه گیری، تحلیل و ازریابی عملکرد
10 : بهبود شامل پیشگیری، اصلاح و اقدام اصلاحی و بهبود مداوم در راستای کفایت و اثربخشی QMS
ارتباط فرایند مدیریت HSEE با مدل تعالی EFQM ویرایش 2013:
3 : این فرایند کارکنان خود را ارج می نهد و فرهنگی ایجاد میکند که تحقق منافع متقابل اهداف فردی و سازمانی را میسر می سازد. همچنین قابلیت های کارکنان خود را توسعه داده و عدالت و برابری را ترویج می دهد. این فرایند به گونه ای از کارکنان خود مراقبت کرده  با آنها ارتباط برقرار تموده و ایشان را مورد تشویق و تقدیر قر ار می دهد که انگیزه و تعهد لازم در کارکنان ایجاد شده و آنها را قادر میسازد تا از مهارت و دانش خود در جهت منافع سازمان استفاده کنند.
4ج : این فرایند استفاده از دارایی های مشهود، شامل ساختمان ها، تجهیزات و مواد را بهینه نموده و به طور اثر بخشی چرخه عمر و امنیت فیزیکی آنها را مدیریت می نماید. پیامد عملیات، چرخه عمر محصول و خدمات خود بر سلامت عمومی، ایمنی و محیط زیست را اندازه گیری می کند.
4د : فن اوری برای پشتیبانی از تحقق استراتزی مدیریت می شود. فناوری های نوین و نو ظهور را با توجه به تاثیرشان بر عملکرد و قابلیت های سازمانی و محیط زیست شناسایی و ارزیابی می نماید.
5الف : این فرایند اطمینان حاصل می نماید از اینکه صاحبان فرایند، نقش و مسئولیت خود را در ایجاد، نگهداری و بهبود فرایند ها درک می کنند. فرایندها به منظور بهینه سازی ارزش برای ذینفعان مدیریت می شود. مجموعه ای از شاخصهای معنا دار عملکرد فرایند و اندازه گیری های مرتبط ایجاد شده و از این طریق اثر بخشی و کارایی فرایندهای کلیدی و اثر آنها در کمک به تحقق اهداف استراتژیک سازمانی را بازنگری می نمایند.
8 : نتایجی که نیازها و انتظارات ذینفعان مرتبط در جامعه را برآورده نموده و یا فراتر از آنها می رود را بدست آورده و حفظ می کند.
8ب : شاخص های عملکردی درونی که توسط سازمان به منظور پایش، درک، پیش بینی و بهبود عملکرد سازمان و پیش بینی تاثیر آنها بر برداشت های ذینفعان مرتبط در جامعه، مورد استفاده قرار می گیرند.

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب