سال 1403: جهش تولید با مشارکت مردم دوشنبه 26 شهریور 1403
شرکت پتروشیمی اروند بـزرگتـریـن تولید کننده زنجیره پـی وی سـی جهـان در راستای آرمان های خودکفایی و توسعه صنعتی و با هدف تامین مـواد اولیه صنایع پایین دستی مورد نیاز بازارهای داخلی و خارجی در سایت 3 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  و در زمینی به مساحت 108 هکتار احداث گردیده است. از اهداف مهم این پروژه صنعتی واقتصادی تولید محصولات با ارزش همچون محصول S-PVC با تولید سالیانه 300000 تن پلی و ینیل کلراید به روش سوسپا نسیون و محصول E-PVCبا تولید سالیانه 40000 تن پلی وینیل کلراید به روش امولسیون ،کاستیک برمبنای خلوص 100 درصد به میزان 634000 تن در سال وتامین گاز کلر برای تعدادی از پتروشیمی های منطقه ویژه به میزان 186700 تن درسال ، آب ژاول به مقدار 16260 تن در سال و اتیلن دی کلراید به میزان 329300 تن در سال جهت تامین نیاز بازارهای داخلی وصادرات به خارج از کشور در نظر گرفته شده است.
قرارداد اجرای طرح مذکور به صورت EP پس از برگزای مناقصه و انتخاب شرکت Uhde آلمان و سازه از ایران به عنوان پیمانکاران فازهای مهندسی و تامین تجهیزات پروژه در تاریخ 19 آبان ماه 1382 منعقد گردید. نمک صنعتی واتیلن خوراک اصلی بوده که نمک به میزان 1300000تن از طریق دریاچه های نمک در شهر بندرامام خمینی (ره) از تسویه درکارخانه شستشوی نمک و تبدیل به آب نمک با استفاده از خط لوله به طول 22 کیلومتربه پتروشیمی اروند انتقال داده می شود. در کارخانه کلرآلکالی پتروشیمی اروند آب نمک به روش الکترولیز به گاز کلر وهیدروژن تبدیل می شود. شرکت پتروشیمی اروند علاوه بر تولیدات محصولات پتروشیمی متعهد است رسالت خودرا در زمینه حفظ ونگهداری محیط زیست به انجام رساند و به همین دلیل از تکنولوژی مدرن در واحد کلر آلکالی به منظور عدم استفاده از جیوه استفاده گردیده است.
گاز کلر تولیدی علاوه بر مصرف به عنوان خوراک در مجتمع های پتروشیمی غدیر، کارون ، خوزستان ، وبندرامام ، به کارخانه EDC/VCM ارسال شده وبه همراه اتیلن دریافتی از خط اتیلن غرب ابتدا به محصول EDC وسپس به محصول VCM تبدیل میگردد. محصول VCM به کارخانه PVC ارسال شده ودر واحد های تولیدی به محصولات S- PVC و E-PVC تبدیل میشود.
جهت تکمیل این زنجیره تولید ، تعدادی پروژه تحت عنوان پروژه های پیش نیاز تعریف شده است. این پروژها عبارتنداز واحد شستشوی نمک ، خطوط انتقال آب نمک ، واحد تغلیظ اسید سولفوریک ، برجهای خنک کننده ، افسایت ، واحد اکسیژن ، خطوط لوله وارسال محصول از مجتمع پتروشیمی اروند تا اسکله شماره 2 وتاسیسات غیر صنعتی می باشد.
کاربرد محصولات این مجتمع در تولید انواع لوله ها ، شیلنگ ها ، عایق های حرارتی ، لوازم آشپزخانه ، تهیه مواد شوینده ، اسباب بازی ، ضد عفونی کننده ها وپاک کننده های صنعتی در صنایع نساجی و پتروشیمی می باشد.
 
روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب