خبر خوش پتروشیمی اروند در هفتمین همایش مشتریان کاستیک؛
قراردادهای بلندمدت و مسیر تازه ارتباط دوسویه با صنایع پایین دستی ممکن شد
در ادامه هفتمین همایش ارتباط با مشتریان پتروشیمی اروند که برای نخستینبار با محوریت مشتریان حوزه کاستیک برگزار شد، مدیران ارشد شرکت از آغاز مسیر تازهای در روابط صنعتی با مشتریان خبر دادند و تاکید شد: «پتروشیمی اروند در راستای برنامه توسعه هفتم آماده امضای قراردادهای بلندمدت با مشتریان کلیدی خواهد بود.»

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی اروند، هفتمین همایش ارتباط با مشتریان پتروشیمی اروند در حاشیه بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در سالن مروارید نمایشگاه بینالمللی تهران با تمرکز بر مشتریان حوزه سود کاستیک برگزار شد.
در بخش پایانی این همایش، دکتر بهزادی، قائممقام مدیرعامل پتروشیمی اروند، با اشاره به اهمیت چنین نشستهایی گفت: «این همایش به باور من بیش از آنکه برای مشتریان نفع داشته باشد، برای خود شرکت ارزشمند است. این گفتوگوهای مستقیم منجر به تقویت ارتباط دوسویه و درک عمیقتر از نیازهای بازار میشود. ما با برخی مشتریان ارتباط نزدیک داریم اما مشکلاتی نظیر تأخیر در تحویل باید بهطور جدی حل شود.»
وی افزود: «فروش سلف طبق فرآیند بورس کالا انجام میشود. درباره جرائم تاخیر نیز باید محدودیتها را در نظر گرفت؛ از جمله انتقال محدود از طریق خط لوله. هدف ما پویایی اقتصاد کشور است. پتروشیمی اروند با تولید بیش از ۱.۲ میلیون تن کاستیک، حدود ۹۰ درصد کل تولید کشور را پوشش میدهد و همواره اولویت ما رضایت مشتری بوده است.»
مهندس اصلاحی مدیر بازرگانی شرکت نیز تأکید کرد: «هدف اصلی این نشست، شنیدن دغدغههای مشتریان است. در مورد افزایش زمان بارگیری از ۲۱ روز به یک ماه، به دلیل حجم بالای تولید، توقف برای تنظیم بارگیری فقط در صورت امکان فنی بررسی میشود. در حال حاضر، در حالی که کف عرضه تعیینشده ۱۳ هزار تن است، اروند ماهانه ۲۰ هزار تن عرضه میکند. البته قیمتگذاری تابع سیاستهای حاکمیتی و نرخ ارز است.»
مهندس رفیعا، رئیس بازاریابی و فروش نیز گفت:
«همواره فراتر از کف عرضه عمل کردهایم. ما عرضه را با درنظر گرفتن برنامه تولید، تعمیرات و تقاضای بازار تنظیم میکنیم تا نوسان و التهاب ایجاد نشود.»
مهندس عیدیان، رئیس برنامهریزی و کنترل تولید شرکت، نیز در پاسخ به برخی پیشنهادات گفت:
«اروند از پیشرفتهترین فناوری روز دنیا در واحدهای کلر–آلکالی استفاده میکند. نوسازی واحدها در دستور کار بوده و کیفیت محصول در سطح جهانی عرضه میشود. همچنین بهزودی امکان حمل ریلی نیز در مسیرهای خاص برقرار خواهد شد که موجب کاهش هزینههای حمل و ارتقای سطح خدمات خواهد شد.»
در پایان همایش، دکتر بهزادی از تصمیم مهم شرکت برای گسترش همکاریهای بلندمدت خبر داد و گفت:
«ما به دنبال رضایت حداکثری مشتریان هستیم و اعلام میکنم که پتروشیمی اروند در راستای برنامه هفتم توسعه برای مشتریان بزرگ، آمادگی دارد قراردادهای مستقیم و بلندمدت منعقد کند.»
لازم به ذکر است، قراردادهای بلندمدت میتوانند ریسک تأمین و نوسانات عرضه در بورس را کاهش دهند و امکان برنامهریزی تولید پایدار را برای مشتریان بزرگ فراهم سازد و به عنوان الگوی نوین در سیاستهای فروش پتروشیمی ایران مطرح شود و زمینه ساز توسعه صنعتی مبتنی بر پایداری زنجیره تأمین شود هم در سطح ملی، هم در رقابت منطقه ای عمل کند.

نظر دهید